چه کنیم باتری گوشی سالم بماند؟ | روش صحیح شارژ باطری

چه کنیم باتری گوشی سالم بماند؟

 

چه کنیم باتری گوشی سالم بماند؟ ; این سوالی هست که این روزها معمولا هرکسی که از گوشی تلفن همراه استفاده میکند از فروشنده می پرسد! امروزه موقع خرید لوازم الکترونیکی مثل گوشی موبایل، کامپیوتر های لپ تاپ و … که همه فناوری های روز را دارند ، فروشنده تاکید میکندکه حتما 12 ساعت شارژ اولیه را انجام دهید ، این در حالی است که باتری های لیتیومی بعد از چندماه و چندسال کارکردن ،  شروع به ضعیف شدن می کنند و نیاز دارند تا تعویض شوند . پس اگر یکبار باتری خود را تا ‍100% شارژ کردید و یا تا 0% شارژ آن را خالی کردید خیال نکنید که دنیا به پایان رسیده است! با رعایت چند نکته ساده باتری شما عمر بیشتری می کند ولی در نهایت مانند سایر باتری ها احتیاج به تعویض دارد.

در ادامه ما قصد داریم راه هایی را به شما پیشنهاد بدهیم تا طول عمر باطری گوشی شما را بیشتر می کند ، راه هایی که به سادگی قابل انجام هستند ، با ما همراه باشید …


1 – وقتی شارژ گوشی کامل شد، آن را از برق جدا کنید

 

بر اساس تحقیقات انجام شده متصل ماندن گوشی به پریز برق وقتی که شارژ گوشی کامل شده (مثل شب‌ها موقع خواب) در طولانی مدت به گوشی شما  صدمه می‌زند.
وقتی که شارژ گوشی شما به 100 درصد رسید، گوشی شارژ بسیار کمی دریافت می‌کند تا شارژ باتری در حالت 100 درصد باقی بماند. به‌طور وقتی شارژ باتری کامل شد، آن را از برق جدا کنید؛ این کار درست مثل ریلکس کردن ماهیچه‌ها پس از تمرین ورزشی سخت است.


2 – شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه‌دارید

 

یکی از شایعه های معروف که مربوط به شارژ باتری است از این قرار است که گفته می‌شود برای پاک کردن «حافظه‌ی باتری»، ابتدا باید شارژ آن کاملا خالی شود و بعد برای شارژ به برق وصل شود. این موضوع که برای دوران باتری‌های اسیدی صدق می‌کرد، ارتباطی به باتری‌های لیتیوم یونی امروزی ندارد و در ضمن چنین روشی برای شارژ باتری‌های مدرن اصلا توصیه نمی‌شود.

چه کنیم باتری گوشی سالم بماند؟
چه کنیم باتری گوشی سالم بماند؟

در همین زمینه، کارشناسان توصیه می‌کنند که برای شارژ باتری گجت خود از روش شارژ جزئی بهره ببرید که منجر به افزایش عمر آن هم می‌شود. با توجه به مباحث مربوط به ولتاژ و تأثیر آن بر عمر باتری، گفته می‌شود همواره شارژ باتری را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید زیرا چنین کاری تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد. روی هم رفته، به جای اینکه با یک‌بار شارژ انرژی باتری را به ۱۰۰ درصد برسانید، بهتر است با بهره‌گیری از شارژهای جزئی همواره شارژ باتری را در حوالی ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.


3 –  از داغ‌شدن گوشی جلوگیری کنید

 

احتمالا همه می‌دانیم که داغ‌شدن هر وسیله الکتریکی، به‌خصوص گوشی، مضر است، اما خب چندان هم به آن اهمیت نمی‌دهیم زیرا Most Wanted و GTA بسیار مهم‌تر از سلامت باتری است! در ادامه متوجه می‌شوید که دمای زیاد چقدر برای باتری مضر است. به عنوان مثال اگر دمای میانگین گوشی در سال 60 درجه سلسیوس باشد نزدیک به 80درصد باتری از دست می‌رود و عملا شارژ 100درصدی دستگاه پس از یک‌سال معادل 20 درصد روز اول است!

البته همان‌طور که حدس زده‌اید امکان ندارد دمای میانگین هیچ گوشی‌ای در طول سال 60 درجه باشد، اما 25 درجه چطور؟ دمای گوشی در حالتی که هیچ کاری با آن انجام ندهید بین 20 تا 30 درجه متغیر است. در این شرایط با گذشت یک‌سال 20درصد از عملکرد آن کاهش می‌یابد و عملا شما فقط از 80 درصد ظرفیت آن استفاده می‌کنید؛ پس سعی کنید تا جایی که امکان دارد از گرم‌شدن آن جلوگیری کنید یا به فکر تعویض باتری باشید!


برای تهیه پاوربانک های انرجایزر از نمایندگی رسمی شرکت متین با شماره تلفن های 

05132225858  |  09376746447

تماس بگیرید 

بازرگانی اخوان ، نمایندگی لوازم جانبی کینگ استار و نمایندگی متین در مشهد 


4 – محدود کردن اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه

 

هر اپلیکیشنی که در پس‌زمینه گوشی شما در حال اجرا باشد، از انرژی باتری استفاده می‌کند. این به معنی خالی شدن سریع باتری است. زمانی که ما یک برنامه را می‌بندیم، تنها از آن خارج شده‌ایم و این اپلیکیشن هنوز برای بررسی اطلاعات جدید، تماشای فعالیت‌های شما و پینگ سرور خود در پس‌زمینه در حال اجراست. بنابراین می‌توانید از اپلکیشن‌هایی که برای رفع این مشکل ساخته شده‌اند (App Killer) استفاده کنید اما آن‌ها هم مشکلات خود را دارند


5 – نگذارید شارژ گوشی به صفر برسد 

 

این‌که گوشی را در حالت 100درصد به شارژ نگه دارید مضر است، اما این‌که شارژ باتری به صفر درصد برسد بسیار زیان‌بارتر است. جالب است بدانید که باتری‌های مدرن هیچ‌وقت واقعا تخلیه نمی‌شوند و هرکاری که بکنید باز هم چند درصدی در انتهای باتری باقی می‌ماند که برای شما قابل دسترس نیست و هیچ‌وقت هم کاملا تخلیه نمی‌شود. خبر بد این‌که با هربار تخلیه شارژ تا صفر درصد تعدادی از سلول‌ها دیگر شارژ نمی‌شوند و در حقیقت برای همیشه از دست می‌روند.


در ادامه به‌صورت خلاصه و فهرست‌وار، می‌توانید مهم‌ترین توصیه‌های مربوط به افزایش عمر باتری را بخوانید:

 

۱. باتری خود را از صفر تا صد شارژ نکنید و از شارژ شبانه هم بپرهیزید. در عوض، به شارژهای جزئی ولی متعدد روی بیاورید.
۲. بهتر است به جای رساندن شارژ به ۱۰۰ درصد، فرایند شارژ را بعد از رسیدن به ۸۰ درصد متوقف کنید.
۳.از فناوری شارژ سریع به‌صورت پراکنده بهره ببرید و برای شارژ شبانه از آن استفاده نکنید.
۴. گرما قاتل اصلی باتری به حساب می‌آید. در حین شارژ گوشی خود را نپوشانید و از قرار دادن آن در مکان‌های گرم پرهیز کنید.
۵. برای شارژ کردن، گوشی خود را خاموش کنید یا حداقل در حین شارژ شدن از فعالیت‌های سنگین با گوشی مانند تماشای ویدیو یا انجام بازی بپرهیزید.


بازرگانی اخوان مشهد ، نماینده رسمی شرکت داده پرداز متین 

× چت در WhatsApp